15. juni 2011

Reisedagbok USA - #2


Stjerna til Sandra Bullock!
No er vi i gang!

Amerika er et gigantisk stort land, med titusner av ting å oppleve. Bare her i California flommer det over av attraksjoner. Tante Bina fortalte at på de 14 åra ho har vært gift med mannen sin har dem enda ikke fått sett alt dem vil se her i California, sjøl om dem stort sett drar på utflukter hver helg. Det sier litt! Vi har opplevd masse allerede!! Dagen etter første dagbokinnlegg dro vi en tur til Hollywood. Jeg var supergira, for jeg har alltid hatt lyst til å se Hollywood. Når sant ska sies har jeg faktisk vært der før, men jeg var bare 2 år gammel, så jeg kan ikke si jeg husker noe av det.

Vi gikk et stykke langs Walk of Fame og så på stjernan og knipsa litt bilder når vi fant et kjent navn. Det er jo over 2300 stjerner der!

Pappa og meg på Hollywood Boulevard

Vi gikk også forbi en plass der mange forskjellige kjendiser har satt igjen fottrykket og håndtrykket sitt, og skreve en liten hilsen. Det var litt tøft. Will Smith har utrolig store føtter, forresten. Og Johnny Depp har små hender, eller så er det bare jeg som har store.

Når sola gikk ned og vi fikk se Hollywood by night, var det nesten som et helt anna sted. Fullt av folk og lys overalt!



Vi har også vært litt på stranda. Både sett havet her på Long Beach, også var vi en hel dag på Venice Beach. Det er jo mye nærmere sjølve downtown LA, så der var det ganske mye å sjå. En hel gate stappa med små butikker og boder, og sjølsagt fullt av folk. Alle mulige slags mennesker, alt fra rike til fattige og narkomane. Ganske mange narkomae faktisk, som stopper deg og spør om de kan få resten av maten du står og spiser på eller om du kan sponse dem med noen dollar.
Det var fullt av ulike show på gata der også. Så du en flokk av mennesker samla på et sted, skjønte du at i midten av flokken foregikk det et show. Alt fra breakdance til en fyr som lagde et digert nummer ut av å hoppe over en fem-seks folk.
Stranda var innmari fin da, og været var knall! Vi kunne se helt bort til Santa Monica, som vi også ska besøke en dag. Det er jo "min" strand. 




Venice Beach, mot gata

Turen til Sea World, San Diego var også en bra opplevelse! Vi fikk låne en diger van av kirka, og da bars det i vei til San Diego - alle i en bil. Bare kjøreturen dit var innmari morsom. Vi ankom til strålende sol, og det var så stort der at vi ikke en gang rakk å sjå alt vi ville se. Men vi fikk med oss ganske mye bra likevel. Bilder sier mer enn ord;


Skillpadder

Sjøløver som koser seg i finværet

Spekkhogger-show med Shamu og Baby-Shamu som hovedattraksjon

Delfinshow med akrobater

En glasstunnell med haier svømmende over oss. Litt skummelt..

Pingviner i et mørkt og kaldt klima, som i Antarktis.

Koser meg i Amerika, for dokk som ikke allerede har skjønt det :) De siste dagan har det vært skikkelg tropevær. I morra skal vi til Las Vegas! Det glede jeg meg skikkelig til. Har ingen anelse om hva jeg ska forvente, anna et at det praktisk talt er en by midt i ørkenen, så sola steker bra der på dagtid. Kommer et bra oppdateringsinnlegg når vi er tilbake derfra.


Håper alt er bra med dokk også, kjære lesere og venner!


Peace out!


2 kommentarer:

  1. Fortsett å kose deg, vennen min! :) Det virker som du sitter med masse inntrykk allerede nå. jeg håper du skriver dagbok? :)

    Ellers er det gøy å høre om alle de små hendelsene som du husker. Som for eksempel det med narkomane som spør om maten din og de store føttene til Will Smith. Liker deg! Og forresten så har Emma Watson syyykt små føtter!

    SvarSlett
  2. Høres syyykt awesome ut! Kos deg masse! :D <3

    SvarSlett