14. juli 2014

Dugnad

God morgen! 

Ja, nå har vi hatt leiligheten i over en uke. Jeg tenker selvfølgelig at vi har gjort alt for lite på en uke, men vi har faktisk utnyttet ettermiddagene fullt ut med tanke på at vi begge har en jobb i tillegg. De første dagene etter overtakelse har gått med til å lage ny platting ute i bakhagen. Jeg har hatt kveldsvakter, derfor passet det ypperlig at pappa og Per Magnus begynte med den, siden jeg ikke har så mye å bidra med på den fronten.


Sliten platting

Litt skjev..?

Heldigvis har jeg verdens snilleste pappa som ofrer ferien sin for å hjelpe ungdommen som har tatt på seg litt av et prosjekt. 

"Råttistokken(e) "

Gutta i aksjon

Uka har vært prega av at mennene i mitt liv har jobba hardt i varmen, jeg har jobba eller vært hjemme og pakka, null klaging (fra dems side) og pølse på termos - siden vi ikke har et funksjonelt kjøkken enda.

Lørdag var det skikkelig dugnadsånd på gang. Gutta har så og si gjort ferdig plattingen, mens jeg og mamma har begynt på gangen

Lørdag morgen

Lørdag kveld

Nesten ferdig

Det eneste som står igjen på plattingen er de siste tre bordene, som akkurat ble for korte. Vi kunne ha skjøta på, men det blir finest uten. Også gikk de akkurat tom for skruer. Men jeg er veldig fornøyd! Mamsen og jeg rakk å grunne to strøk i gangen, så nå er det klart for maling. Vi skal også legge varmekabler og flis i gangen før vi sier oss helt ferdig der. Alt i alt en effektiv lørdag, med god hjelp.

Nå har jeg og Per Magnus to uker ferie. I dag skal vi kjøre byen rundt for å kjøpe inn det vi trenger for å begynne på blant annet soverommet og stua. Vi skal også hente garderoben vi bestilte til soverommet for noen uker siden, det blir spennende. Det går så mye tid på å handle inn, så vi har bestemt oss for å bruke dagen på shopping, så slipper vi å bruke hele ferien på det. Hurra for ferie og oppussing!

Peace out.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar