29. juli 2014

Kaos

Nå er det lenge siden jeg har kommet med oppdateringer av leiligheten vår. Vi har hatt to uker ferie, og har jobbet døgnet rundt for å få gjort mest mulig klart til vi flytter inn. Jeg vil kanskje ikke si at vi har alt klart enda... Men vi har fått gjort mye. To uker har gått kjempefort, og nå er det kaos både her og der. Kaos i den gamle leiligheten, som vi flytter ut av i morra(og som vi ikke har pakka ned), kaos i den nye leiligheten som mangler både bad og kjøkken, og kaos i hodet mitt som nesten ikke vet hva det skal tenke på til hvilken tid. 

Men vi har fått masse god hjelp. Jeg har ikke ord for hvor takknemlige vi er for gode venner som stiller opp og jobber seg ihjel for at vi skal få det fint. Min kjære far som ofrer ferien sin for oss, og mamma som stiller opp med både arbeidskraft og mat så fort hun har en fridag. TAKK! Jeg har virkelig ikke ord. 


Her kommer en liten oppsummering av det vi har fått gjort i ferien vår:

Jeg har fått supergod hjelp av Kathrine med soverommet.

Vi klarte å rive det gamle klesskapet nesten uten hjelp av guttene.

Vi har skrapt tapet til den store gullmedalje, og vi har malt veggene.

Espen og Kathrine har lært oss å legge gulv! Soverommet har nytt gulv.

Per Magnus og Espen rev innredninga på badet...

...og gulvet på badet
og de la varmekabler.


Vi har skrapt enda mer tapet oppe i gangen. Grøss og gru!


Her har vi også fått opp gipsplater, og de er ferdig malte nå (ikke på bildet da).


Per Magnus fikk taket i hodet, men heldigvis var det et fint tak under også.


Det blir stadig færre grønne vegger på stua, hurra!

Vi har god hjelp av pappa til å sette opp nytt panel på stua, som vi såvidt begynte å male i går.


Kjøkkenet er så og si borte. I ettertid har vi fått opp nye vegger her også.

Vi har fått så god hjelp, og vi har fått gjort en hel del. I helga fikk vi hjelp av mamma og pappa, og ei venninne av meg som kom helt fra Brumunddal og hjalp til med tapetskraping! Vi har til og med vært så heldige å få låne leiligheten til Espen og Kathrine i noen uker mens de er på ferie, sånn at vi forhåpentligvis har et bad og et kjøkken når vi flytter inn. Tenk å ha så gode venner, det er virkelig et lyspunkt i kaoset vi lever i. 

Det har vært en skikkelig slitsom ferie, men det er kjempespennende å se forandringene. Det er så lite som skal til før rommene ser totalt annerledes ut (heldigvis). Jeg kommer selvfølgelig til å legge ut før- og etterbilder etterhvert som rommene blir ferdigstilt, det er da man virkelig ser forskjellen.

Nå er det bare å få pakka ned alt pikk-pakket vårt så fort vi kan (jeg fatter ikke at vi har så mye ting!) - for i morra kjøres flyttelasset.

Peace out! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar