14. februar 2014

L-O-V-E

Alle hjerters dag! Dagen hvor man skal feire kjærlighet og romantikk, og dagen alle single (jenter) bare vil ha overstått. For min del har det egentlig aldri vært en stor greie. Jeg forventer ikke en postkasse full av kjærlighetsbrev fra hemmelige beundrere, heller ikke at kjæresten overøser meg med blomster, diamanter og sjokolade. Ikke det at han ikke er romantisk og hyggelig nok til å gjøre det altså, men jeg synes bare ikke det er nødvendig å overdrive - jeg vet jo at han er glad i meg. Men jeg liker absolutt tanken på å feire kjærligheten i en ellers hektisk hverdag. Det er jo verdt å markere den på et vis, enten det er på Valentinsdagen eller en hvilken som helst annen dag - det spiller vel ingen rolle.


Likevel tror jeg at jeg er verdens mest bortskjemte jente. Uansett hva jeg sier, gjør min kjære akkurat som han vil. Jeg presiserte at jeg ikke ønsker meg noe, og at om han tar seg bryet med å plukke med seg noen blomster på vei hjem, er jeg mer enn fornøyd. Gutten foretrekker harde pakker, og jeg ble et nydelig smykke rikere <3


En koselig restaurant med god mat og drikke er en perfekt måte å feire kjærligheten og hverandre på, og det ble også vår feiring i år. Det er ikke ofte vi er ute på date, men dette var så utrolig koselig - det kommer vi til å leve lenge på.

Men apropos kjærlighet; Melissa Horn. Å være på konserten hennes var helt magisk. Jeg forstår ikke hvordan hun klarer å lage musikk som treffer en rett i hjertet på den måten. Aldri har jeg opplevd at alle låtene til en artist treffer meg på en eller annen måte. Jeg kommer ikke på en eneste låt jeg ikke kjenner meg igjen i. Jeg har alltid vært opptatt av tekster, og låter med tekster som virkelig betyr noe og gir mening har alltid berørt meg. Derfor både har og er musikken hennes en stor del av livet mitt, og når hun kom opp på scenen ble jeg rett og slett tårevåt. Når hun i tillegg forteller historiene bak låtene liker jeg de bare enda mer.

Låta "jag vet" skrev hun til venninna si rett etter at kjæresten hennes, mannen hun virkelig trodde var mannen med stor M, helt uten videre gikk fra henne. Den er utrolig fin, og den blir bare finere når man vet at den er helt ekte. Så, for dere som ikke har vært på date og feiret kjærligheten i dag - men som kanskje føler dere forlatt og bare ønsker å få dagen overstått; denne er til dere fra Melissa (og meg).

Jeg fikk selvfølgelig ikke til å legge inn videoen her, men trykker du her ser du den live fra Senrum Scene, eller så finner du den på spotify Melissa Horn – Jag vet - anbefaler albumene hennes!

Peace out.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar