29. juni 2014

"I do"

For et nydelig bryllup i går! Jeg har som sagt gleda meg lenge til at noen jeg kjenner ska gifte seg. Jeg er jentete av meg, og synes det er kjempestas med bryllup - jeg har bare ikke vært i et. Ikke i Norge, i alle fall. 

Det er først og fremst bruden jeg kjenner, vi har tatt bachelorgraden sammen. Jeg må innrømme at mens vi stod der i spenning, og bruden og hennes far kom til syne idet kirkedøra smalt opp og den klassiske bryllupsmelodien klang i orgelet... Jeg ble veldig rørt!

Det var også veldig fint at det var en katolsk vielse, hvor flere elementer skilte seg ut i forhold til det man normalt ser. Bruden og brudgommen strålte, og det var bare så vakkert.



Jeg er glad for at de var så heldig med været også. Det har ikke akkurat vært mye til sommer de siste ukene, og i dag er sola borte igjen. Det var den perfekte sommerdag. Derfor endte jeg også opp med et antrekk som var hakket mer sommerlg enn det jeg i utgangspunktet bestemte meg for, etter unødvendlig mye om og men. Og min kjære kavaler måtte jo selvfølgelig matche antrekket mitt.

 






Det var utrolig koselig, som sagt. Vakker brud, kjekk brudgom, nydelig vielse, god mat, god drikke, fine taler og live musikk ut i de sene nattetimer. Jeg likte grendehus-stilen, det var elegant og avslappa på samme tid. Jeg er absolutt vant med bygdefester, det er jo kjempemoro! Jeg fikk til og med svingt meg på dansegulvet med min kjære opp til flere ganger. Det var også skikkelig koselig at brudeparet tok seg tid til å få snakka med alle gjestene.

Etter å ha vært med på en så stor dag, gjør man seg såklart noen tanker om sitt eget bryllup også. Vi var flere jenter som fikk litt bryllupsfeber, trur jeg. Det er ikke akkurat slik at man får mindre lyst til å gifte seg når man tar del i en dag som denne. Sukk.. 

De nygifte skal kose seg på bryllupsreise, mens her hjemme skal vi snart gå i gang med oppussing. Det er så spennende at jeg nesten ikke vet hvor jeg ska gjør av meg. Håper bare all sjukdom forsvinner fort, nå er det mannen i huset som ligger rett ut med feber. Bryllupsfeber håper nå jeg da. Tihi! 


Peace out. 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar