26. juni 2014

Ikkje få panikk!

I morra er det bare EN uke igjen til vi overtar den nye leiligheta vår, eller "huset vårt", som Per Magnus sier. Med 3 etasjer er det jo nesten et hus også. Jeg fatter ikke hvor tida har blitt av. Vi hadde en hel måned på å planlegge, kjøpe og kikke på ting til leiligheta etter eksamen - og nå er det bare EN UKE! Og hva har vi egentlig fått gjort? Vi har kjøpt fliser til badet, og det var til og med før eksamen! Ok, jeg har handla litt nips da. Men jeg trur ikke bilderammer eller et skilt hvor det står "laundry" på, hjelper oss så mye i startfasen (sjøl om det er veldig søtt). 

Det er så mye å tenke på, og jeg blir stressa av at det er så mange avgjørelser å ta. Hvilken farge ska vi ha på stua? På soverommet? Ska vi legg nytt gulv? Ska vi prøve å få av tapeten (nærmest alle rom er dekka av tapet), eller skal vi legg panel over? Når ska vi kjøpe maling? Klarer vi å legg fliser sjøl? Når ska vi kjøpe baderomsinnredning? Hva med kjøkkenet? Kommer vi til å få viktige rom i orden før vi flytter inn? Vi må begynne å pakke, men hvor ska vi begynne? Hva med møbler? Ska vi spare tid, eller ska vi spare penger? Mange av spørsmålene får vi ikke svar på før vi tar over heller. Jeg krysser bare fingre og tær for at det er kjempefine gulv under de lodne teppegulvene. Ja, teppegulv. 

Vi får aldri somla oss i vei for å se på ting heller, siden vi har så ulike arbeidstider. Og det nytter ikke dra alene. Helgene har også vært fyllt opp av alt mulig anna. Og på toppen av det hele, eller som et resultat av alt, sliter jeg ekstra mye med ryggen og nakken for tida. 
Men når jeg blir gal av alt vi burde ha hatt i orden tenker jeg på Dyrene i hjorteparken, fra barne-TV da vi var små: "Ikkje få panikk! Ikkje få panikk!" Og selv om det ikke er oppussing som er tema i serien, har kaninen rett. Ikke få panikk! Jeg tror ikke det hjelper. 


Lånte dette bildet fra NRK´s nettsider. På NRK TV kan man forøvrig se episoder fra serien også. 

Nå skal jeg legg meg nedpå litt, og håpe på at formen blir fin til lørdag. Da skal vi nemlig i bryllup. Hurra! Jeg har venta så lenge på at noen jeg kjenner ska gifte seg, for nå er jeg så klar for bryllupsfeiring. Det kommer antagelig et innlegg fra min studievenninnes store dag.

Peace out, folkens. Og uansett hva dere strever med i dag: IKKJE FÅ PANIKK!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar