27. januar 2011

Vær spontan!

Jeg lurer på om jeg ikke begynner å bli sjuk likevel, jeg. Det er noe rart med Trondheim, jeg blir aldri helt dårlig. Bare litt, nesten, almost there, også bam! - er jeg liksom helt ok igjen. Rart, men jeg skal ikke klage! Passer meg ypperlig.

Jeg har bestemt meg for at jeg må begynne å bli litt mer spontan. Det er jo egentlig gøy! Jeg er bare ikke så flink på det. Liker å ha ting planlagt minst en dag i forkant, og helst foretrekker jeg å ikke ha noen planer som helst i ukedagene. Bare slappe av, se TV, kanskje gå meg en tur, ta livet med ro. Men i det siste har jeg merka noe jeg ikke har følt så mye før. Jeg løper liksom hjem fra skola og tenker "juhuu, ferdig for dagen. Nå skal jeg hjem og har heeele kvelden til rådighet!" Men så kommer jeg hjem da, og spiser kanskje litt mat og tenker.. "Ja? Hva nå?" Det er jo utrolig lite givende å bare.. sitte.

Jeg har rett og slett kommet til et punkt i livet hvor jeg blir litt rastløs, når det ikke skjer noe. Derfor har jeg bestemt meg for å være spontan og råder deg til å prøve det samme om du er litt som meg. Blir du bedt med på noe i siste liten, bli med! Faktisk er min erfaring at man får det mye mer gøy om det ikke er så utrolig nøye planlagt på forhånd :)

I dag var planen egentlig å bare slappe av hjemme, og prøve å lese litt. Men siden formen plutselig kom tilbake, er jeg faktisk gira på å være litt spontan! Kanskje til og med ta en tur på byen. Vi får bare se om det er flere enn meg som tenker det samme.


Skål for spontanitet, dere!
Og tenk hvor mange artige historier du kan fortelle barnebarna. :)

Peace out!


1 kommentar:

  1. Du er herlig! Tipper du koser deg max i dette øyeblikk :) Synd jeg ikke kunne bli med :/ <3

    SvarSlett