11. oktober 2011

Et lite høsteventyr...

Jeg har hatt besøk av Nina. Hurra, hurra, hurra!

Det har vært mye å gjøre og mye å tenke på de siste ukene, så det å få besøk av min kjære Nina gjorde veldig godt. Det var som ha en liten høstferie, hvor man kan koble helt av fra hverdagen.


Vi har gått rundt i byen og sett i de aller fleste butikkene, og spist god lunsj på jordbærpikene. Vi er av den type jenter som syns det er veldig koselig å bare gå å kikke i butikker uten nødvendigvis å kjøpe noe. Mange syns dette er meningsløst, men jeg liker det. Det er jo lov å drømme seg litt bort i alt det fine de har på Kremmerhuset, og man sparer penger. Jeg liker at det er noe jeg deler med Nina.

Vi har kost oss med god mat foran TV'n. Vi har sittet inne i regnet og sett begge "Sex and the city" filmene, og drukket flere liter te.
Gud er så kul at vi nesten ikke har blitt bløte heller, til tross for det stygge været. Han passet på at vi var inne idet han sendte de værste regnskurene.

På søndag kveld dro vi på kveldsmesse/ studentgudstjeneste i Nidarosdomen.
Tenk at jeg har bodd i Trondheim i over et år, og dette var aller første gang jeg var inne i domen. Jeg har alltid hatt lyst til å se innsiden av den kirka, og det var helt utrolig nydelig. Det at det vi fikk vært med på kveldsmesse i tillegg var utrolig fint. Det var en skikkelig god og rolig atmosfære når vi kom inn i kirkerommet. Jeg er veldig glad for at jeg fikk dele den opplevelsen med akkurat Nina, og vi ble begge litt rørt av hele stemningen som møtte oss der inne.

Vi var ikke kjent med noen av sangene som ble sunget. Ikke en gang trosbekjennelsen var den samme som vi er vant til, men det var innmari godt å bare sitte der å være en del av det. De få gangene jeg er i kirka ellers, har jeg som regel vært med på planleggingen og har masse ansvar underveis. Dette gjelder nok Nina også.
Det var både lystenning og nattverd, akkurat det jeg trengte. Ordentlig påfyll. Kanskje jeg våger meg dit alene neste gang.

Vi gikk en tur langs elva også. Det er ganske fint der om høsten.
Jeg er så glad i Bakklandet, så jeg tok selvfølgelig med meg Nina dit på kafèbesøk. Det er forresten en av de tingene jeg elsker med høsten; å kunne kose seg inne med en varm kopp te eller kakao mens det både regner og blåser utendørs.

Selv om vi begge er glade i å gå å kikke i butikker, ble det litt shopping også. I alle fall på meg. Jeg kjøpte meg faktisk sko, av alle ting jeg egentlig ikke trenger, men bare vil ha. Jaja, jeg er ikke jente for ingenting heller.



Helga gikk utrolig fort, men det var som et lite høsteventyr. Fylt av kos, latter og mye fjås. - Som det alltid er når jeg er med Nina.

Nå sitter jeg og hører på det nye albumet til Melissa Horn og drikker vennskapste, mens jeg tenker over hvor heldig jeg er som har så mange bra mennesker i livet mitt. Deriblandt du, Nina gee!

Peace out!

2 kommentarer:

  1. savner deg og trondheim!!

    SvarSlett
  2. Ntåh. Da jeg så at du hadde laget et innlegg om helga vår, satte jeg meg godt til rette i sofan- Og med god grunn. Kjempekoselig å lese dette, og jeg sitter fremdeles og smiler. Du er god du, Mona gee! :)

    SvarSlett