18. juli 2012

Sommer på Hellandsjøen

Vi er så heldige at vi har fått et lite glimt av sommeren på ulike steder i år. Det var fantastisk godt å få litt sol og varme i Tyrkia, mens her hjemme møter vi bare regn. Det minner egentlig mer om høstferie, men man må bare gjøre det beste ut av det.

Familien til Per Magnus har hytte på Hellandsjøen, og der er det fantastisk fint! Vi var der i hele påska, men på sommeren er det enda finere der. Svigers er der så ofte de kan, og nå som de har ferie tok vi oss en tur dit for å være litt med dem. Temperaturen holdt seg på mellom 10 og 15 grader, men vi satt ikke inne av den grunn.

Vi fikk gjort mye på kort tid her også, blant anna tok vi en båttur til Magerøya. En liten øy med et kjempekoselig gjestegiveri, som drives av to unge jenter. Vi gikk opp på toppen av øya for å se utsikten, og avslutta med en kaffekopp i kafeen.









Per Magnus'n og jeg var gira på å fiske også, men det er ikke hver dag man er like heldig. Den første dagen fikk Per Magnus en torsk nesten med en eneste gang. Det var en veldig spretten laks like ved brygga også, men han var for smart for oss desverre.. Dagen etter derimot, var vi noe heldigere. Laksen fikk vi aldri tak i, men vi fikk 7 makrell og en knurr. Knurren slapp vi uti igjen, for den var visst ikke noe særlig. Skummel var den også, med svarte øyne og pigger overalt. Og navnet kommer sikkert av at den faktisk knurra når vi dro den opp. Usj!






Vi drar nok tilbake til Hellandsjøen om ikke så altfor lenge, og da håper vi at vi kan sitte ute i de sene nattetimer uten å måtte ha på oss dress for å holde varmen.
Håper dere har like mange fine sommeropplevelser som meg, folkens!

Peace out!

2 kommentarer:

  1. Det så fryktelig koselig ut :) Bra du har en flott sommer! Lurte på om du er i T.heim fremover? Tenkte å ta meg en tur snart <3

    SvarSlett
  2. Ååå, verdens søteste sjel <3 Jeg vil også at vi skal møtes snart!! Ikke noe jeg ønsker meg mer enn det!!!! :D

    SvarSlett