4. juni 2013

Endelig ferie

Da var enda et semester over, og bacheloroppgaven som har tatt så mye av min tid er levert. Eksamen er gjennomført og jeg kan stresse ned. Jeg gikk selvfølgelig mer eller mindre glipp av finværet som herjet midt i eksamenstida - regnet kom bare noen timer etter at jeg forlot eksamenslokalet. Og, som vanlig når jeg slapper av etter en hektisk periode, blir jeg jo sjuk. Ingen overraskelse ved det. Derfor har jeg stort sett tilbragt de første feriedagene mine i sofaen hjemme foran TV'n. Men jeg skal ikke klage, det er deilig å kunne se serier dagen lang uten å ha dårlig samvittighet for at jeg egentlig skulle ha gjort noe annet.

Frustrasjonen rundt hva jeg egentlig vil, eller skal gjøre videre i livet er vel forsåvidt like stor enda, men nå har jeg i det minste en bachelorgrad - så får jeg bare se hva fremtiden bringer. Som min kjære sier, "go with the flow", kanskje har jeg litt å lære av ham. Man kan ikke planlegge alt. Selv om jeg synes det er tryggest, har jeg også erfart at livet byr på uventede vendinger både på godt og vondt. Uansett har jeg masse flott å se frem til i sommer. Blant anna skal jeg og mamma på storbyferie til London i neste uke, og forhåpentligvis blir det mer kvalitetstid med min kjære fremover også. Så får jeg vel bare ta resten som det kommer, selv om det er lettere sagt enn gjort. Tidligere har jeg skrevet mye om det å være spontan, gripe dagen og levet i nuet. Nå er det på tide å leve opp til det. Som John Lennon en gang sa "Life is what happens while you are making other plans".



Håper dere også nærmer dere ferie, folkens. Og til dere som ikke er ferdig med eksamen enda; hang in there - jeg heier på dere!

Nå skal jeg hjem til foreldrene mine og få litt pleie i noen dager, slik at jeg blir frisk til å fylle sommeren med spennende opplevelser.



Peace out!

2 kommentarer:

  1. Og så skal dere jo komme til Lillehammer!!!! YEEEEEEEIJ :D :D :D Masse god bedring, sjelen <3 Kos deg med sommer og skolefri!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jammen om vi skal! :D takk, sjelen <3

      Slett