17. november 2010

Avbrekk i eksamenslesinga

Ah, det er så mye å lese på til eksamen! - Og jeg tror at jeg har så god tid, noe jeg egentlig ikke har i det hele tatt. Har egentlig ikke lyst til å skrive så mye mer om det, for da går det bare opp for meg hvor utrolig mye jeg har å gjøre, og hvor synd jeg syns på meg sjøl som etter forholdene føler at jeg kommer til å stryke på eksamen.
Det jeg derimot vil blogge om, er at det er viktig å ta små avbrekk i mellom eksamenslesinga. Bare gjøre noe koselig og "get your mind of" skolearbeid en liten stund. Det gir liksom nytt mot, i alle fall for meg. Og om man legger inn små, koselige pauser, avtaler en koselig kveld med venner eller f. eks shopping, så har man noe å glede seg til. Men man må være streng på at man skal ha lest det og det før man kan få belønning.

I kveld har jeg hatt koselig besøk av jentene mine. Jeg kaller de "mine" jeg, for de er jo litt mine :-) Noen av de jentene jeg går sosiologi sammen med. Vi har blitt en fin, liten gjeng. Baktanken med besøket var å prøve å planlegge Åretur i januar. Linjeforeninga har årlig Åretur, men litt skiståing, masse afterski og festing. Og vi har fått bestilt oss en relativt nice leilighet til en billig penge, så nå er det bare å glede seg!!
Jeg bakte cookies, Marte hadde laga muffins og Pernille kom med sjokolade.
Litt av et snop-bord:

Vi spiste selvfølgelig ikke opp alt, så jeg sitter da igjen med restene, noe som ikke er helt optimalt da jeg prøver å være sunn...
I morra tror jeg avbrekket mitt blir trening, DansStep. Det er gøy, men begynner å bli litt lei den dansen. Heldigvis er det ny koreografi neste gang. Jeg har faktisk vært flink til å trene nå! I går var jeg på Step&Core, og fy støl jeg er i dag! Vi får se hvordan det blir å danse med dissa låra her i morra..
På fredag tror jeg det blir en bytur, med litt julegavehandling. Gleder meg allerede :-)

Altså, dagens tips: Unn deg små belønninger og avbrekk. Da har du noe å glede deg til mens du leser, som gjør at du kanskje til og med leser fortere, og du får ny motivasjon etterpå!

Det var alt fra meg i kveld.
Peace out!

3 kommentarer:

  1. Ahh.. kjenner jeg foeler med deg som sitter med eksamenslesing, naar jeg sjoel sitter paa en nettkafee i India! Sender mange gode tanker til deg da, og masse lykke til med baade lesing og sjoelve eksamen :)

    SvarSlett
  2. Takk, trenger positive tanker! <3 :)

    SvarSlett