7. juni 2011

Reisedagbok USA - # 1

Hurra for sommerferie og overstått eksamen!Som de fleste kanskje har fått med seg er jeg i usa med mamma, pappa og Frank. Min søte venninne Nina ga meg en idé om å skrive reisedagbok mens jeg er her, sida jeg ska vær her en hel måned, og det har jeg jammen tenkt å gjør.

Vi har vært her i knapt 4 dager, og har såvidt vendt oss til tidsforskjellen. De første dagan var helt rare! Flyturen var superlang, over 7 timer fra Gardermoen til New Ark og omkring 6 timer til LAX. Andre etappe var nesten uutholdelig! Det var grusomt varmt og vi fikk ikke en gang sitte sammen. Jeg satt ved sida av en utrulig plagsom ung amerikaner, som satt å gjespa og stønna og kommenterte absolutt alt! Sov litt på flyet, men det va ikke særlig behagelig. Først no er døgnrytmen i sjakk.

Hittil har vi bare møtt masse familie, som er superkoselig! Jeg har jo 4 tanter som bor her i Los Angeles, pluss mormor. I går kom det til og med slektninger som opprinnelig er fra India, som ikke en gang mamma har møtt før. Det var en fin opplevelse. Jeg ønsker meg en stoor familie :) 



Noe av det første vi erfarte og fikk bekrefta var amerikanerans noe usunne kosthold. Vi bodde på hotell den første natta, og når vi kom oss opp til frokost ble vi møtt av loff, syltetøy, frokostblanding (kun sukker), muffins og kaker. For et sukkersjokk så tidlig på morran! Jeg merker at magen ikke er vant til så mye mjøl og sukker, men jeg trur jeg må legg lavkarbo'n min på hylla i noen uker. Ikke det at jeg  spise masse junk mens jeg er her, men jeg vil kunne smake på det jeg har lyst på og jeg orke ikke vær helt nazi på det når vi er på besøk. - Og det er jo tross alt ferie.
Tante tok oss med for å spise brunsj her om dagen, ho ville bevise at det fantes mer enn bare sukker til frokost. Det gjorde jo forsåvidt det..  


Ta bort potetan og den diiigre vaffelen med sirup og krem så er det faktisk lavkarbo ;)
Vi bor på Long Beach, det er ca en halvtime unna downtown LA, men det er skikkelig mange butikker og kjøpesentre i nærheten her også. Og sjølsagt TacoBell og PizzaHut rundt hvert hjørne.
I går støpte jeg på meg negler, og fikk pedikyr. Alt er så billig her at det er helt skummelt. Har ikke shoppa noe enda egentlig, men i går var vi på et helt ufattelig digert kjøpesenter(Sears). Vi rakk ikke se halvparten av senteret en gang før dem stengte. Vi ska nok tilbake og legg att litt penger der i morra.



Jeg gjor et kupp og kjøpte meg den Marc Jacobs parfymen jeg har ønska meg en stund. Like den skikkelig godt. Og her fikk jeg den store flaska til samme pris som en liten en i Norge.

Kort oppsummert: Vi har det supert! Været er knallbra, og det er masse å oppleve. Detta er bare begynnelsen. For dokk som er interessert i hva vi opplever framover, er det bare å følge med på bloggen i ukan som kjem.


Peace out!

3 kommentarer:

  1. Det høres ut til at dere har hatt en super tur så langt :D Det er bra!!! Åååå, den parfymen <3 Kos deg masse videre, vennen min! Klem fra Karoline.

    SvarSlett
  2. Høres ut som dere koser dere masse! Jeg savner deg allerede jeg da:( Men jeg synes du er heldig som er i USA og får treft familie og ikke minst se TacoBell`s overalt <3<3 Hehe, du får spise litt nachos for meg da :* Gleder meg til du skriver mer snuppa!
    Klem Elisabeth

    SvarSlett
  3. Så gøy at du blogger. Høres ut som en bra tur! Jeg måtte fnise litt for meg selv av kostholdsbeskrivelsene dine. Jeg har nok aldri i mitt liv levd så høykarbo som har gjort de gangene jeg har vært i USA.
    Taco Bell er skikkelig digg synes jeg. Av all junkfood synes jeg det er noe av det beste. Den varme ostedipsausen der er såå god! Kos deg videre på reisen og skriv mer! Hilsen Åse R i Orkdal

    SvarSlett