4. mars 2012

Finvær, flytting og loppis

Gårsdagen var en fantastisk fin dag. Vi våknet opp til strålende sol, og visste at dette var dagen vi endelig skulle få nøklene til den nye leiligheta vår!

Som dere så på bildet i forrige innlegg, er vi ikke akkurat sent ute med pakkinga. Det var deilig å få tatt med seg alle pappeskene bort herfra. Vi har allerede begynt å innrede litt, og det er så koselig! Og så stor plass! Soverommet er stort og lyst, man kan faktisk være opptil flere kokker på kjøkkenet, og stua er stor nok til både TV-stue og "spisestue". Det vil også si at vi endelig kan ha gjester uten at de skal måtte sitte i senga.

Uten helt å ha vendt oss til tanken om at vi faktisk kan flytte inn i leiligheta nå, bar det av sted for å plukke opp min søte venninne Julie på vei til neste post; loppemarked på Sverresborg ungdomsskole. Vi visste ikke helt hva vi skulle forvente, det eneste jeg og Per Magnus-en håpa på var å finne noen billige stoler til spisebordet. Og vi fant, vi fant! 

Ikke bare stoler, men mange andre ting også. Det er det som er skummelt med å dra på loppemarked, man ender fort opp med alt mulig "skrot" man egentlig ikke har så mye bruk for. Det er jo så billig!

Julie var flink, og begrensa seg til kun noen småting og en CD-hylle til kjæresten sin. Vi derimot, fylte altså opp varerommet på bilen med stoler, et helt nydelig servise og flere småting vi helt sikkert kunne klart oss uten. - Men det var ordentlig vårstemning, strålende sol og godt selskap, så noen hundrelapper fra eller til spiller vel ingen rolle? Vi har jo bruk for det. Stolene kommer til å bli kjempefine til bordet, bare vi får trukket om setene.

Vi fikk gjort en haug av ting i går. Vi var til og med en tur på Ikea. Ah, jeg har alltid gått på Ikea og sett på alle parene som går der nyforelska og handler, og tenkt; "Jeg gleder meg til jeg kan gå der sammen med min kjære og handle hva enn det måtte være til vår leilighet". Vel, det fikk jeg altså gjort i går. Check!

Ser ut som det blir nok en solfylt dag i dag, og vi skal snart tilbake til leiligheta. Det blir så bra når vi får flytta inn.


 


Og med dette nydelige porselenserviset fra Tyskland, gleder vi oss masse til å ha kaffebesøk etterhvert. Håper du kommer!





Ha en god søndag!

Peace out!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar